- Reklama -zprávy

Barevné trendy pro rok 2021

- Komerční sdělení -aktuality

Rok 2020 přinesl několik negativních událostí, které ve vzpomínkách většiny lidí zanechaly hořkou příchuť. Do roku 2021 se designéři rozhodli vykročit na optimistické vlně, což se odráží také na barevných trendech, které letos vybarví do poslední minuty. Jaké barvy a barevné kombinace nás budou následující rok provázet?

Barva roku 2021? Tentokrát jsou dvě
Pantone Color Institute, který každoročně předpovídá a zároveň udává barevné trendy pro příštích 12 měsíců, přišel tentokrát se spojením optimismu, naděje a síly. Tyto vlastnosti by měly mít barvy žlutá a šedá, jakož i jejich kombinace.

Jedná se o dvě nezávislé a poměrně kontrastní barvy, jejichž spojení symbolizuje jednotu, ve které se ukrývá nepřekonatelná síla. Obě barvy jsou symbolem optimismu a tepla a mají za úkol lidem přinést jistotu a naději v následujícím roce, který pro mnohé nebude jednoduchý.

Zajímavost: Poprvé byla žlutá barva zvolena za barvu roku v roce 2009, jelikož měla přinést optimismus a novou sílu po velké ekonomické krizi z let 2007 a 2008.

Žlutá je barvou budoucnosti
Výrazné odstíny žluté jsme mohli vidět už při představování podzimních kolekcí nejen módních značek s oblečením, ale také u prvků v interiérovém designu. V kombinaci s oblíbenou hořčicovou, hnědou nebo tyrkysovou barvou lze vytvořit opravdu estetické a energií nabité prvky.

Žlutá se považuje za jednu z nejteplejších barev, jejími odstíny jsme obklopeni iv přírodě. Spojuje se s klidem, se sluncem, s jeho západy a východy, které symbolizují konec jedné etapy a začátek nové, možná o něco lepší a pozitivnější. Zároveň se jedná o poměrně futuristickou barvu, která umí být velmi výrazná a vystoupit z šedivého davu, přinést nové pohledy a probít se přes ostatní barevné spektrum.

Zpátky k přírodě – zpátky k přirozenosti
Žlutou a šedou barvu vidíme ve svém okolí každý den, ačkoli si to pravděpodobně neuvědomujeme. Zkuste si při krátké procházce lesem všímat barev, které v něm převládají. V zimě to bude, pravděpodobně, bílá, avšak po jiná roční období uvidíte hnědé kmeny stromů, šedé skály a kameny, sytě zelené keře a trávu. Pod nohama vám bude šustit žluto-oranžové listí a žlutou jistě objevíte i na rozsáhlých loukách a pastvinách či při pohledu na oblohu.

Vrátit se zpět k přírodě, k sobě ak vlastní přirozenosti je hlavním cílem módy a designu pro rok 2021. Dřevo se těší stále větší oblibě v interiérovém designu, což jen potvrzuje ještě větší propojení společnosti s přírodou a navrácení přírodních materiálů a barev do našich domovů.

Barvy v reklamě a digitálním prostoru
Nadčasovost a soulad odstínů šedé a žluté se odráží i na vizuálu reklam a prvků v digitálním online marketingu. Kombinací těchto dvou barev lze docílit dokonalého minimalismu, který se stal hitem právě v marketingových kampaních a odráží jednoduchost, jakou by měli lidé přistupovat k nakupování, využívání služeb ak celkovému způsobu života. Minimalismus v podobě šedé a žluté přináší také eleganci, která zajistí atraktivnost a nevšednost připravovaných kampaní.

Opatrnost při výběru odstínu
Grafici, tvůrci webových stránek, ale i interiéroví designéři by však měli být opatrní. Žlutá funguje správně pouze v souladu s určitými odstíny šedé. Jemnost se ztrácí u velmi tmavých barev, tedy tehdy, když se v designu objevuje větší kontrast, který může působit rušivě, až agresivně. Nezapomínejme, že kombinaci žluté a černé barvy vidíme často na výstražných značkách a symbolech, které symbolizují nebezpečí. Správná volba šedé barvy je proto alfou a omegou psychologického dopadu barev na klienta a společnost.

Černá klasika
V reklamní grafice možná černá nemá velké zastoupení, ovšem z našich šatníků pravděpodobně nevymizí nikdy. Černým outfitem nic nezkazíte, ideální volbou je černá v kombinaci s výraznou veselou barvou, aby celkový dojem nepůsobil smutně či fádně. Pokud máte více barevných kousků, určitě si najdou místo v trendovém černém šatníku či šatní skříni s černými prvky. Nábytek v černé barvě se dostává stále více do módy. V kombinaci s bílým interiérem, případně s jemnými pastelovými barvami, podtrhne oblíbený minimalismus a eleganci.

Další články autora

Comments

Mohlo by se vám líbit

Reklama

- Komerční sdělení -PR článek